KONKURS "Śpiewamy niemieckie kolędy"


Kolędy

To kolejna propozycja Instytutu Goethego dla szkół z projektu DEUTSCH PLUS.
Do 30.11. należy nagrać po niemiecku kolędę - solo lub w grupach (max. 5-osobowych), z muzyką lub bez, w formie krótkiego filmiku. Konkurs skierowany jest do uczniów z trzech grup wiekowych: klas 1-3, 4-6 oraz uczniów klas 7-8 i szkół ponadpodstawowych. Jury oceniać będzie: oryginalność i pomysłowość w realizacji tematu, wrażenie ogólne i stronę językową.
Zapraszamy do udziału!

https://www.goethe.de/ins/pl/pl/spr/eng/dep/nac.html

UWAGA, SUKCES!


Rafał i Wojtek

Natalia Lupa, Mikołaj Mazurczak oraz Rałał i Wojtek Żurawiccy zdobyli wyróżnienie w ogólnopolskim konkursie z języka niemieckiego "Nachhaltig durch den Tag/Eko przez cały dzień", zorganizowanym przez Instytut Goethego w Warszawie.

GRATULACJE!

Konkurs 100 PORTRETÓW


100 portretów JPII

Zapraszamy do obejrzenia efektu tych działań – wszystkie prace oraz recytacje i dodatkowo – życzenia urodzinowe stworzone przez naszych uczniów prezentujemy w postaci filmu wykonanego w aplikacji Canva. Zapraszamy na seans, który pozwoli nam wspólnie uczestniczyć w obchodach 100 – lecia urodzin św. Jana Pawła II.

100 Portretów

Recytujemy dla świętego Jana Pawła II


Recytujemy

Biblioteka Szkolna Zespołu Edukacyjnego w Trzebiechowie
ma dla Was kolejny konkurs
w ramach obchodów setnej rocznicy urodzin naszego Papieża.

Nagraj filmik, w którym recytujesz (lub pięknie czytasz) napisany przez Ciebie lub wybrany wiersz dla Świętego Jana Pawła II (wiersz o Papieżu lub autorstwa Jana Pawła II) i prześlij plik z nagraniem na adres mailowy biblioteki: biblioteka@zet.edu.pl do 15.05.2020 r.

Mile widziany odświętny, elegancki strój podczas nagrania – jak na wizytę urodzinową przystało

W załączniku linki do wierszy, z których możesz wybrać swój ulubiony.

http://www.zosia.piasta.pl/wiersze-JPII.html
https://poezja.org/wz/Wojty%C5%82a_Karol/
http://znanewiersze.pl/karol-wojtyla
http://pedagogiczna.edu.pl/wp-content/uploads/2018/10/Jan-Pawe%C5%82-II-w-literaturze.pdf

Konkurs 100 PORTRETÓW...


Konkurs

 

Wiosenne czytanie


Wiosenne czytanie

 

Eko przez cały dzień – konkurs


Eko przez cały dzień – konkurs

W ramach projektu Deutsch Plus możecie wziąć udział w konkursie Instytutu Goethego na temat: Eko przez cały dzień.

Zadanie konkursowe polega na przygotowaniu w dwu lub trzyosobowym zespole filmu - vloga lub plakatu multimedialnego dotyczącego ekologicznego trybu życia - co robię dla ochrony środowiska przez cały dzień. Film powinien trwać max. 1min 30 sek. Językiem pracy jest język niemiecki. Można dowolnie wybrać formę pracy - film lub plakat.

Termin oddania prac: 24 kwietnia

Kryteria oceny:
-oryginalność i pomysłowość w realizacji tematu
-wrażenie ogólne
-strona językowa

Więcej informacji i zgłoszenia u p. A. Kowalczyk na Librusie lub poczcie Gmail

Regulamin konkursu:
https://www.goethe.de/resources/files/pdf196/regulamin_nachhaltig1.pdf

Konkurs Przedmiotowy z Geografii


Konkurs Przedmiotowy z Geografii

Laureatami szkolnego etapu Konkursu Przedmiotowego z Geografii Lubuskiego Kuratora Oświaty zostali:

Mateusz Napierała, Weronika Wołoszyn,

Adam Karolak, Nikodem Czuba.

Wszystkim uczestnikom etapu szkolnego gratulujemy podjęcia wyzwania i sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności, a zwycięzcom życzymy sukcesu na etapie rejonowym, który odbędzie się w Zielonej Górze 14.02.2020r.

KOCH MIR WAS! – konkurs kulinarny Goethe Institut


KOCH  MIR  WAS! – konkurs  kulinarny Goethe Institut

W ramach współpracy naszej szkoły z Instytutem Goethego w Warszawie i udziału w ogólnopolskim projekcie DEUTSCH PLUS kilkunastu chętnych uczniów skorzystało z możliwości uczestnictwa w konkursie kulinarnym Koch mir was!

5 trzyosobowych zespołów ugotowało potrawy z tradycyjnej kuchni niemieckiej, a następnie opracowało stronę z przepisem do książki kucharskiej. Uczniowie świetnie sprawdzili się w roli kucharzy, smaczne dania: Maultaschen, Apfelstrudel, Currywurst, Brezel i Husarenkrapfen znalazły się na zdjęciach i w przepisach kulinarnych zgłoszonych na konkurs. Opracowane receptury wykorzystamy jako materiał edukacyjny na lekcjach języka niemieckiego, na których również inni uczniowie poznają nazwy produktów spożywczych, ilości, miary, wagi oraz inne środki językowe typowe dla przepisów kulinarnych. Celem konkursu była nauka języka niemieckiego skierowana na działanie, rozwinięcie kompetencji językowych w zakresie języka użytkowego oraz rozwinięcie kompetencji medialnych uczniów.