Harmonogram form wsparcia w ramach realizowanego projektu – harmonogram zajęć od 09.04.2018


Fundusze europejskie - loga

Tytuł Projektu: "Nabieramy cyfrowej mocy"

Numer Projektu: RPLB. 08.02.01-08-0016/17-00

Nazwa i Adres Beneficjenta: Gmina Trzebiechów, ul. Sulechowska 2, 66-132 Trzebiechów

Pierwszaki uczestniczą w projekcie „Nabieramy cyfrowej mocy”


Fundusze europejskie - logaPierwszaki uczestniczą w projekcie - Nabieramy cyfrowej mocy

W roku szkolnym 2017/18 uczniowie klasy pierwszej uczestniczą w projekcie „Nabieramy cyfrowej mocy”. Dzieci biorą udział w dwóch rodzajach zajęć. Pierwsza grupa poznaje i rozwija swoje umiejętności rysunkowe poprzez wykorzystanie różnych możliwości Programu Paint oraz TuxPaint. Uczniowie tworzą bardzo ciekawe obrazki inspirowane własnymi zainteresowaniami lub aktualnymi wydarzeniami. W ten sposób powstają np. oryginalne laurki dla najbliższych osób. Wiele śmiechu i radości wywołują możliwości Programu TuxPaint, który pomaga dzieciom rozwijać wyobraźnię i kreatywność. Dodatkowo, działania w tym Programie uatrakcyjnione są różnymi odgłosami wydawanymi przez wybrane narzędzia. Druga grupa dzieci uczestniczy w zajęciach pod hasłem „Bezpieczeństwo w Cyberprzestrzeni”, gdzie uczestnicy uczą się bezpiecznego poruszania po Internecie oraz dowiadują się o rodzajach zagrożeń, które mogą pojawić się w Sieci.

Szkolne blogowanie


Fundusze europejskie - loga
Szkolne blogowanie

W ramach unijnego projektu „Nabieramy cyfrowej mocy” odbywają się w naszej szkole warsztaty zakładania i prowadzenia bloga z wykorzystaniem tabletów. Blogerzy ze szkoły podstawowej i gimnazjum założyli już swoje strony na platformie blogowej i pracują nad ich wyglądem, nazwą, tłem, czcionką, sloganem i tytułem. Dodają zdjęcia i publikują wpisy.

Najciekawsze blogi społeczność szkolna pozna w czerwcu na uroczystej gali podsumowującej pierwszy rok realizacji projektu.

Harmonogram form wsparcia w ramach realizowanego projektu - semestr 2


Fundusze europejskie - loga

Tytuł Projektu: "Nabieramy cyfrowej mocy"

Numer Projektu: RPLB. 08.02.01-08-0016/17-00

Nazwa i Adres Beneficjenta: Gmina Trzebiechów, ul. Sulechowska 2, 66-132 Trzebiechów

Nabieramy cyfrowej mocy


Fundusze europejskie - loga
Nabieramy cyfrowej mocy

W ramach realizowanego projektu "Nabieramy cyfrowej mocy", od października do grudnia realizowane były zajęcia "kreatywna i twórcza praca z Paint i Tux Paint: Zajęcia rozwijające". Program nastawiony jest na rozwój zainteresowań w tej dziedzinie informatyki oraz na pokazaniu różnych sposobów wykorzystywania komputera w nauce, pracy i zabawie. Realizowane treści nauczania dotyczą edytora grafiki Painta i Tux Painta oraz z zapoznaniem się z funkcjami poszczególnych narzędzi do edycji grafiki.

Uczniowie samodzielnie tworzyli rysunki w oparciu o figury geometryczne, linie proste i łamane. Dodatkowo posługiwali się gotowymi szablonami. W czasie zajęć wspierano rozwój umiejętności dzieci dostosowując poziom trudności ćwiczeń. Lekcje opierały się na zasadzie stopniowania trudności i łączenia teorii z praktyką.

Bezpiecznie w sieci


Fundusze europejskie - loga
Bezpiecznie w sieci

Na zajęciach „Bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni” realizowanych w ramach projektu „Nabieramy cyfrowej mocy”, uczniowie gimnazjum poznają zasady bezpiecznego korzystania z Internetu, dowiadują się o zagrożeniach wynikających z nadmiernego używania Internetu w komputerze i innych urządzeniach mobilnych. Wiedzą, gdzie można się zgłosić w przypadku dostrzeżenia problemu związanego z nadużywaniem Internetu. Poznają specyfikę cyberprzemocy, jej konsekwencje oraz sposoby radzenia sobie z przemocą w sieci. Stworzyli katalog zasad bezpiecznego poruszania się w wirtualnym świecie oraz quizy online dotyczące tematyki zajęć.

 
 

Komunikujemy się ze społecznościami wirtualnymi


Fundusze europejskie - loga
Komunikujemy się ze społecznościami wirtualnymi

Uczniowie szkoły podstawowej z klas IV, V oraz VII spotykają się co dwa tygodnie w soboty na szkolnych zajęciach z projektu "Nabieramy cyfrowej mocy" i rozmawiają o właściwym porozumiewaniu się w świecie wirtualnym. Poznają zasady netykiety, odwiedzają strony różnych społeczności, np. szachowych i grając w szachy wymieniają się z nimi informacjami – bez brzydkich wyrazów, kulturalnie i życzliwie. Uczniowie założyli też grupy zamknięte na portalu społecznościowym i kształcą w praktyce umiejętności budowania efektywnych i bezpiecznych relacji online.

Cyfrowe życzenia świąteczne


Fundusze europejskie - loga
Cyfrowe życzenia świąteczne

Z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia klasa druga szkoły podstawowej życzy wesołych świąt i zaprasza do oglądania świątecznych kartek wykonanych w edytorze grafiki na zajęciach rozwijających umiejętności informatyczne "Kreatywna twórcza praca z Paint i TuxPaint", realizowanych w ramach unijnego projektu "Nabieramy cyfrowej mocy".

 

Nasza moc w social mediach


Fundusze europejskie - loga
Nasza moc w social mediach

"Komunikowanie się ze społecznościami wirtualnymi" to kolejne zajęcia odbywające się w naszej szkole w ramach realizacji projektu unijnego "Nabieramy cyfrowej mocy".

Natalia, Ola, Sylwia i Martyna założyły profil SU Gimnazjum w Trzebiechowie na Facebooku i wraz z Oskarem, Dagmarą, Bartkiem i Mateuszem sprawnie funkcjonują w redakcji internetowej, publikują wybrane informacje na temat życia społeczności szkolnej i komunikują się z użytkownikami portalu. W praktyczny sposób uczą się tworzenia właściwych relacji w środowisku medialnym, kreatywnego korzystania ze swego kapitału społecznego w sieci, świadomego budowania wizerunku, zasad efektywnej komunikacji oraz funkcjonowania w społecznościach online.

Wszystkich sympatyków szkoły zachęcamy do wirtualnych odwiedzin samorządu i aktywnego udziału w wymianie informacji, opinii lub komentarzy.

Znajdź nas na facebooku!

Nabieramy cyfrowej mocy zakładając strony www


Fundusze europejskie - loga
Nabieramy cyfrowej mocy zakładając strony www

W ramach projektu unijnego "Nabieramy cyfrowej mocy" dzieci i młodzież naszej szkoły korzystają z możliwości nauki tworzenia swoich własnych witryn internetowych.

Na zajęciach warsztatowych "Zakładanie i prowadzenie stron www" uczniowie klas IV i V szkoły podstawowej oraz klas II gimnazjum poznali już główne zasady projektowania i funkcjonowania stron, przykłady edytorów tekstu, podstawowe elementy języka znaczników HTML. Samodzielnie stworzyli proste strony w HTML, szukali znaczenia pojęcia domena internetowa i zasad jej wyboru. Zredagowali również swoje pierwsze teksty na stronę, którą wkrótce wykorzystując tablety założą na platformie WordPress.

Strona Wiktorii

Strona Norberta i Michała

Strona Hani