To już potrafię – druga gala pokazu naszych umiejętności TIK


Fundusze europejskie - loga
To już potrafię – druga gala pokazu naszych umiejętności TIK

18 czerwca na zakończenie drugiego roku realizacji projektu Nabieramy cyfrowej mocy ponownie pochwaliliśmy się nabytymi sprawnościami z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych. Wydarzenie pod nazwą „To już potrafię – szkoła w Trzebiechowie prezentuje swoje umiejętności TIK” odbyło się w formie przeglądu rezultatów 10 rodzajów cyfrowych zajęć pozalekcyjnych. Uczestnicy zajęć pokazali społeczności szkolnej utworzone przez siebie filmy, blogi, strony www, wirtualne gazetki, prezentacje multimedialne, plansze, zdjęcia, projekty graficzne, badania, obliczenia statystyczne, wykresy i wykazali się znajomością funkcji, zastosowania i obsługi rozmaitych programów, platform, aplikacji komputerowych oraz zasad bezpiecznego zachowania i komunikowania się w cyberprzestrzeni.

Serdecznie dziękujemy nauczycielom i uczniom zaangażowanym w przygotowanie i przeprowadzenie gali pokazu efektów projektu, a wszystkim uczestnikom zajęć gratulujemy zwiększenia kompetencji informatycznych.

Harmonogram form wsparcia w ramach realizowanego projektu – harmonogram zajęć od 04.02.2019 r.


Fundusze europejskie - loga

Tytuł Projektu: "Nabieramy cyfrowej mocy"

Numer Projektu: RPLB. 08.02.01-08-0016/17-00

Nazwa i Adres Beneficjenta: Gmina Trzebiechów, ul. Sulechowska 2, 66-132 Trzebiechów

Harmonogram form wsparcia w ramach realizowanego projektu – harmonogram zajęć od 19.11.2018 r.


Fundusze europejskie - loga

Tytuł Projektu: "Nabieramy cyfrowej mocy"

Numer Projektu: RPLB. 08.02.01-08-0016/17-00

Nazwa i Adres Beneficjenta: Gmina Trzebiechów, ul. Sulechowska 2, 66-132 Trzebiechów

Harmonogram form wsparcia w ramach realizowanego projektu – harmonogram zajęć od 07.09.2018 r.


Fundusze europejskie - loga

Tytuł Projektu: "Nabieramy cyfrowej mocy"

Numer Projektu: RPLB. 08.02.01-08-0016/17-00

Nazwa i Adres Beneficjenta: Gmina Trzebiechów, ul. Sulechowska 2, 66-132 Trzebiechów

Nabraliśmy cyfrowej mocy!


Fundusze europejskie - loga
Nabraliśmy cyfrowej mocy

Dobiegł końca I rok realizacji dwuletniego projektu unijnego "Nabieramy cyfrowej mocy", którego celem jest rozwijanie umiejętności informatycznych uczniów i nauczycieli oraz utworzenie szkolnych pracowni TIK.

Projekt został wsparty przez Fundusze Europejskie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020 kwotą 263 530 zł.

W naszej szkole odbywało się 10 różnych rodzajów pozalekcyjnych zajęć projektowych. Uczestniczyło w nich 233 uczniów, którzy w 81 małych grupach nabywali lub doskonalili swoją wiedzę i zdolności. Skorzystali oni z 1585 zajęć dydaktycznych: wyrównawczych i rozwijających oraz warsztatowych prowadzonych przez 14 nauczycieli. W trakcie 34 godzin szkoleń nowe kompetencje nabyło 27 osób z kadry pedagogicznej. W szkole założona została sieć informatyczna, sale lekcyjne wyposażono w nowy sprzęt komputerowy: 2 tablice interaktywne i 17 tabletów.

A we wrześniu cała naprzód! Kontynuujemy bowiem realizację projektu i już teraz zapraszamy uczniów do udziału.

To już potrafię - szkoła w Trzebiechowie prezentuje swoje kompetencje TIK


Fundusze europejskie - loga
To już potrafię - szkoła w Trzebiechowie prezentuje swoje kompetencje TIK

30 maja uczestniczyliśmy w uroczystej gali podsumowującej I rok projektu informatycznego "Nabieramy cyfrowej mocy". Rozpoczęła się ona emocjonującym, międzyklasowym konkursem o tytuł "Mocnej klasy", w którym należało wykazać się wiedzą o projekcie. Następnie odbył się pokaz prezentacji multimedialnej przedstawiającej moc naszych działań w projekcie, po czym wyróżniono dyplomami uznania i nagrodami uczestników największej ilości zajęć pozalekcyjnych.

Kuliminacyjnym punktem programu gali była wędrówka klas po szkole, w trakcie której społeczność szkolna zapoznała się z efektami 10 rodzajów zajęć projektowych. W poszczególnych pracowniach stacjonowały zespoły nauczycieli i uczniów, którzy ciekawie, m.in. na nowo zakupionym sprzęcie TIK, prezentowali odwiedzającym klasom nabytą wiedzę i praktyczne umiejętności cyfrowe w postaci wykonanych przez siebie gazetek wirtualnych, blogów, stron www, prezentacji, filmików, zdjęć, projektów graficznych, plakatów, gier interaktywnych, minikursu bezpiecznego korzystania z Facebooka, wykresów i obliczeń statystycznych itp. Kreatywne i twórcze rezultaty zajęć i warsztatów zachęciły uczniów do udziału w projekcie w przyszłym roku szkolnym.

Serdecznie dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w przygotowanie i przeprowadzenie gali, a także wszystkim jej uczestnikom!

MOCNA KLASA - konkurs wiedzy o projekcie


Fundusze europejskie - loga
MOCNA KLASA - konkurs wiedzy o projekcie

30 maja odbył się międzyklasowy konkurs wiedzy o projekcie "Nabieramy cyfrowej mocy" z wykorzystaniem aplikacji Milionerzy na platformie www.learningapps.org.

Na poziomie klas VII i gimnazjum tytuł Mocnej Klasy i nagrodę zdobyła klasa VII a, a spośród klas IV-VI najbardziej zorientowaną w projekcie klasą okazała się klasa IV c.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za zaangażowanie, a zwycięzcom gratulujemy!

Wirtualna gazetka szkolna


Fundusze europejskie - loga
Wirtualna gazetka szkolna

Uczniowie klasy 5 i 6b uczestniczyli w warsztatach "Wirtualna gazetka szkolna" prowadzonych w ramach projektu "Nabieramy cyfrowej mocy".

Celem zajęć było: rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów, kształcenie umiejętności świadomego korzystania z różnych źródeł informacji, rozwijanie umiejętności wyszukiwania potrzebnych informacji, kształtowanie umiejętności wykorzystania programów komputerowych do redagowania gazetki, nabywanie umiejętności organizowania sobie pracy i współdziałania w grupie. Tworząc szkolną gazetkę uczniowie korzystali z internetowej platformy Junior Media, gdzie założyli własną redakcję i stworzyli gazetkę "Szkolne Sprawy", na łamach której opisywali co się dzieje w naszej szkole, opisywali ważne wydarzenia z kraju, zamieszczali autorskie utwory poetyckie…

Dzięki zajęciom uczniowie sprawnie posługują się programami komputerowymi tj. Word, Open Office, Power Point, Gimp, Fast Stone, Image Viewer potrafią tworzyć własne prezentacje multimedialne, multimedialne rysunki, grafiki i komiksy, sprawnie dokonują obróbki zdjęć.

Kreatywna i twórcza praca z Paint i Tux Paint


Fundusze europejskie - loga
Kreatywna i twórcza praca z Paint i Tux Paint

Od stycznia 2018 r. uczniowie kl. III b uczestniczyli w zajęciach, w ramach realizowanego projektu „Kreatywna i twórcza praca z Paint i Tux Paint: Zajęcia rozwijające oraz „Nabieramy cyfrowej mocy”. Paint i Tux Paint to program, który wprowadza dzieci w świat grafiki komputerowej zaczynając od prostego rysowania za pomocą komputera.

W czasie zajęć uczniowie uczyli się poruszać w obrębie aplikacji, która zawiera takie oprogramowanie jak: pełny zestaw ołówków, pędzli animowanych (z wizerunkiem zwierząt, figury zwierząt rysowały w różnych pozach), farb akrylowych, kwiatów, pieczątek, czarodziejskiej różdżki z wieloma zaawansowanymi narzędziami, dodawały tekst oraz efekty dźwiękowe. Wykorzystywały różne sposoby poprawiania i ulepszania obrazów.

Sympatyczny pingwin bohater programu graficznego oferuje dla dzieci przyjazny i czytelny interfejs, dzięki któremu dzieci bez żadnych kłopotów mogły tworzyć różne obrazy i wspaniale bawić się.

Nowe wyzwania – I Ty możesz stworzyć swój własny film! Spotkania z młodymi filmowcami


Fundusze europejskie - loga
Nowe wyzwania

W ramach projektu "Nabieramy cyfrowej mocy" uczniowie naszej szkoły montują i tworzą własne filmiki na warsztatach pozalekcyjnych pt. "Grupa Młodego Filmowca". Podejmują działania twórcze przy pomocy ogólnie dostępnych narzędzi. Wiedzą, że praca nad filmem, to nie tylko nagranie, ale też montaż i opracowanie dźwięku. Uzupełniają nagrania filmu napisami, muzyką i efektami specjalnymi. Wykorzystują darmowe programy do obróbki filmów. Praca nad stworzeniem kreatywnej całości to także element edukacji estetycznej, którą wyzwalają w sobie i kształcą młodzi filmowcy pod opieką p. Iwony Holewy i p. Julii Wardziński.

Uczniowie nagrywają filmiki z imprez i uroczystości szkolnych, a także tworzą prezentacje multimedialne, np. o pokoleniu Kolumbów i poecie K. K. Baczyńskim.