SzkolneNiusy

Fundusze europejskie - loga
SzkolneNiusy

W sobotnie przedpołudnie 2 grupy uczniów: klasy IIb (Kornelia Daszkiewicz, Wiktoria Daszkiewicz, Kuba Krystians, Kacper Kusik, Darek Niewiadomski, Karolina Szulc, Norbert Wołoszyn) oraz III gimnazjum (Ola Cipora, Natalia Kaźmierczak, Dagmara Klementowska, Damian Mrowiec, Julita Wójcik) wraz ze swymi opiekunami (Anna Czepiżak i Małgorzata Jóźwiak) rozpoczęły "dziennikarskie spotkania" prowadzone w ramach realizowanego w naszej szkole projektu: "Nabieramy cyfrowej mocy".

Celem tych zajęć jest przede wszystkim nabywanie i wykorzystywanie umiejętności informatycznych oraz technologicznych przy redagowaniu wirtualnej gazetki szkolnej, kształtowanie postaw zainteresowania otaczającym światem poprzez korzystanie z mediów oraz rozbudzenie zainteresowań i przygotowanie uczniów do aktywnego uczestniczenia w życiu społecznym i kulturalnym.

W trakcie warsztatów gimnazjaliści doskonale poradzili sobie z wyszukiwaniem informacji na temat współczesnego dziennikarstwa, zasad etyki dziennikarskiej i prawa prasowego oraz praw autorskich, a także przyswoili najważniejsze pojęcia z tego zakresu, tj. redaktor naczelny, sekretarz redakcji, fotoreporter, edytor tekstów, autoryzacja, plagiat, anonimowość, poszanowanie prywatności, dobra osobiste, osoba publiczna, obiektywizm i krytycyzm. Następnie w ferworze "burzy mózgów" szkolni dziennikarze wspólnie wybrali nazwę dla naszej redakcji i wyznaczyli sobie role oraz zadania w zespołach redakcyjnych. Do tworzenia szkolnej gazety wykorzystujemy internetową platformę JUNIOR MEDIA, dzięki której nasi młodzi redaktorzy mają szansę poznać specyfikę pracy w mediach, wziąć udział w debatach, spotkać profesjonalistów ze świata mediów, pisać teksty do prawdziwych dzienników – a także stworzyć od podstaw własną e-gazetę budowaną na makietach dzienników regionalnych Polska Press Grupy.

Jednym z efektów 5-godzinnych warsztatów było stworzenie z wykorzystaniem narzędzi TIK (m.in. z aplikacji komputerowych Canva, pictochart, paint oraz mindly) "Dekalogu dziennikarza", czyli zasad, którymi dziennikarz powinien kierować się w swojej pracy - z czym uczniowie poradzili sobie rewelacyjnie, udowadniając, że potrafią współpracować w grupie i korzystać z nowych technologii. Dodatkowo, Damian i Darek stworzyli znak graficzny naszej redakcji.

Załącznik Wielkość
The Universe.pdf 19.06 MB

SzkolneNiusy
SzkolneNiusySzkolneNiusySzkolneNiusySzkolneNiusySzkolneNiusy