Szkolny Tydzień uprzejmości
Red. Alicja Łukomska, ,
W dniach 21- 25 listopada został zorganizowany w naszej szkole "Szkolny Tydzień Uprzejmości". Głównym celem tego przedsięwzięcia było propagowanie kultularnego zachowania uczniów oraz wzmacnianie pozytywnych zachowań.
Klasy O-III przygotowały rymowanki a klasy IV-VI fraszki i przysłowia na temat grzeczności i uprzejmości wg. własnego pomysłu, które zostały zaprezentowane w głównym korytarzu szkoły. W klasach odbyły się wybory na najkulturalniejszego ucznia, który stosował się do Kodeksu Najkulturalniejszego Ucznia, utworzonego przez uczniów.
- Królową i królem uprzejmości zostali:
- klasa O A - Marcinek Hanna, Szymański Wiktor,
- klasa O B – Wójcik Kinga, Wesołowska Oliwia,
- klasa I A – Ostrowska Klaudia, Gąsiorowski Bartosz,
- klasa I B – Miguń Natalia, Obiegała Bartosz,
- klasa II - Holewa Róża, Krystians Jakub,
- klasa III – Cipora Aleksandra, Tomaszewski Oskar.
- Najkulturalnieszym uczniem zostali w klasach:
- IV A – Pilarska Monika,
- IV B – Bieniek Anna,
- V A – Wiatr Marcin,
- V B – Pośledni Dominik,
- VI A – Kisiel Sara,
- VI B – Holewa Dawid.
Każdy dzień tygodnia obchodzony był pod innym hasłem i tak:
Poniedziałek: "Proszę, przepraszam, dziękuję – to nic nie kosztuje, a skutkuje".
W tym dniu uczniowie zwracali uwagę na używanie tzw. "magicznych słów", które sprawiają, że dni stają się milsze.
Wtorek: "Uprzejmość dawana innym wraca do nas. Jestem uprzejmy dla moich kolegów z klasy oraz starszych i młodszych kolegów z innych klas".
W tym dniu chłopcy pilnowali się, by nie wpychać się przed dziewczęta. A wszyscy wchodzący pamiętali, że wychodzący mają pierwszeństwo
Środa: "Pamiętam, że mogę pomóc innym: starszym samotnym osobom, podzielić się tym, co mam z biedniejszymi ode mnie".
Czwartek: "Tworzymy kodeks uprzejmości – każda klasa wspólnie z wychowawcą opracowuje kodeks uprzejmości i prezentuje na drzwiach swojej klasy. Wytypowanie najkulturalniejszego ucznia w klasie.
Piątek: "Dzień Szkoły bez przemocy".
W czasie trwania projektu w całej szkole w godzinach od 9.20 do 9.30 obowiązywała przerwa ciszy, podczas, której uczniowie zwracali się do siebie o ton ciszej, spacerowali, prezentowali zasady dobrego zachowania wobec siebie, grona pedagogicznego, obsługi, używali zwrotów grzecznościowych i kulturalnych.
Na apelu szkolnym zostały wręczone dyplomy i kotyliony dla najkulturalniejszych uczniów.
W ramach Kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł wręczone zostały nagrody za udział w konkursach Myślę-Rosnę-Dbam.
Laureatami zostali Jakub Sobczak i Estera Truszkowska.