Szkolny Tydzień uprzejmości

Szkolny tydzień uprzejmości

W dniach 21- 25 listopada został zorganizowany w naszej szkole "Szkolny Tydzień Uprzejmości". Głównym celem tego przedsięwzięcia było propagowanie kultularnego zachowania uczniów oraz wzmacnianie pozytywnych zachowań.

Klasy O-III przygotowały rymowanki a klasy IV-VI fraszki i przysłowia na temat grzeczności i uprzejmości wg. własnego pomysłu, które zostały zaprezentowane w głównym korytarzu szkoły. W klasach odbyły się wybory na najkulturalniejszego ucznia, który stosował się do Kodeksu Najkulturalniejszego Ucznia, utworzonego przez uczniów.

    Królową i królem uprzejmości zostali:
  • klasa O A - Marcinek Hanna, Szymański Wiktor,
  • klasa O B – Wójcik Kinga, Wesołowska Oliwia,
  • klasa I A – Ostrowska Klaudia, Gąsiorowski Bartosz,
  • klasa I B – Miguń Natalia, Obiegała Bartosz,
  • klasa II - Holewa Róża, Krystians Jakub,
  • klasa III – Cipora Aleksandra, Tomaszewski Oskar.
    Najkulturalnieszym uczniem zostali w klasach:
  • IV A – Pilarska Monika,
  • IV B – Bieniek Anna,
  • V A – Wiatr Marcin,
  • V B – Pośledni Dominik,
  • VI A – Kisiel Sara,
  • VI B – Holewa Dawid.

Każdy dzień tygodnia obchodzony był pod innym hasłem i tak:
Poniedziałek: "Proszę, przepraszam, dziękuję – to nic nie kosztuje, a skutkuje".
W tym dniu uczniowie zwracali uwagę na używanie tzw. "magicznych słów", które sprawiają, że dni stają się milsze.

Wtorek: "Uprzejmość dawana innym wraca do nas. Jestem uprzejmy dla moich kolegów z klasy oraz starszych i młodszych kolegów z innych klas".
W tym dniu chłopcy pilnowali się, by nie wpychać się przed dziewczęta. A wszyscy wchodzący pamiętali, że wychodzący mają pierwszeństwo

Środa: "Pamiętam, że mogę pomóc innym: starszym samotnym osobom, podzielić się tym, co mam z biedniejszymi ode mnie".

Czwartek: "Tworzymy kodeks uprzejmości – każda klasa wspólnie z wychowawcą opracowuje kodeks uprzejmości i prezentuje na drzwiach swojej klasy. Wytypowanie najkulturalniejszego ucznia w klasie.

Piątek: "Dzień Szkoły bez przemocy".

W czasie trwania projektu w całej szkole w godzinach od 9.20 do 9.30 obowiązywała przerwa ciszy, podczas, której uczniowie zwracali się do siebie o ton ciszej, spacerowali, prezentowali zasady dobrego zachowania wobec siebie, grona pedagogicznego, obsługi, używali zwrotów grzecznościowych i kulturalnych.

Na apelu szkolnym zostały wręczone dyplomy i kotyliony dla najkulturalniejszych uczniów.

W ramach Kampanii Zachowaj Trzeźwy Umysł wręczone zostały nagrody za udział w konkursach Myślę-Rosnę-Dbam.

Laureatami zostali Jakub Sobczak i Estera Truszkowska.

Szkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmościSzkolny tydzień uprzejmości