"MyCZYTAMY"

MyCZYTAMY

Jak podaje Wydawnictwo OPERON: "Wyniki badań czytelnictwa wśród młodzieży w Polsce spowodowały niemałe poruszenie w środowisku szkolnym. Badania wykazują, że większość uczniów od tradycyjnych książek woli internetowe zasoby czytelnicze – najczęściej wybierają blogi lub artykuły. Nieco mniejsza grupa uczniów upodobała sobie elektroniczne wydania książek, choć znacznie bardziej interesują ich poradniki niż lektury szkolne lub proza beletrystyczna."

W związku z tym nasza szkoła, inspirowana pomysłami nauczycieli, bibliotekarzy i pedagogów opisujących doświadczenia ich podopiecznych z czytelnictwem, rozpoczęła w tym roku szkolnym innowacyjną akcję, której celem jest wprowadzenie mody na czytanie. Biblioteka szkolna, zaangażowana w rozwój uczniów, organizuje po raz kolejny "wielkie czytanie". Nowatorstwo polega na tym, że uczniowie raz w miesiącu przynoszą swoje ulubione książki i 10 minut każdej lekcji poświęcają na lekturę. Już po pierwszej takiej literackiej przygodzie z książką, służącej rozwijaniu nawyków czytelniczych, uczniowie byli zachwyceni pomysłem – a niektórzy z nich odkryli nawet, że czytanie "wciąga" i jednak sprawia przyjemność.

Na tym nie koniec… wkrótce wcielimy w życie kolejne pomysły kampanii czytelniczej dla tych, którzy stronią od słowa pisanego…, bo warto poświęcić czas na wysłuchanie komentarzy, zaprosić ucznia do dyskusji, oddać głos emocjom. Zatem wypowiadamy wojnę lekcyjnej bierności-bo działanie, uczniowska aktywność, nieszablonowe, zaskakujące lekcje, na których coś się dzieje, to doskonały sposób na propagowanie i przyswajanie wiedzy.

MyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMYMyCZYTAMY